Pages

the time is running ^_^

Tuesday 18 February 2014

U.J.I.A.N

Assalamualaikum w.b.t..
hello uolls!!^_^

Fuh...betapa lamanye xupdate blog ni..huhu..macam-macam yang jadi and kesibukkan dan mood yang melanda memang betul-betul menghalang untuk meng-update new entry.. tapi alhamdulillah masih d panjangkan umur untuk meneruskan menaip new entry untuk blog yang tak ada tetamu ni...huhu..

tapi sebelum nak cerita about good news..moh ler kite bertazkirah sikit..huhuhu...UJIAN...bila kita dapat sesuatu ujian yang amat berat and susah kita nak terima and harungi, mesti kita akan mengeluh dan mengadu pada Allah kan?and kita mesti akan mengeluh dan kata "Ya Allah beratye ujian-Mu ni..kenapa aku mesti harungi ni semua..orang lain de ke??huh.."..kan??sebab RU sendiri pun suka cakap macam tu.. memang terbeban sangat kan bila di timpa masalah dan ujian ni?but, don't give up and try to make ourself up up up and up again...don't easily to down..

RU sendiri pun sepanjang bulan ni banyak beban yang bermain dalam fikiran ni..stress and always merungut dengan masalah yang di lalui..yang lawaknya, sampaikan, masa medical check-up hari tu,tekanan darah RU tinggi sangat...160 lebih aseye...sampai nurse tu terkejut and suruh datang cek semula..biar cool down dulu..huhu.. RU and kawan RU sendiri pun terkejut..tinggi bebenor..haha..tapi betul, stress sangat masa tu..tapi RU ni jenis suka simpan and bukan jenis mintak nasihat or pertolongan dari kawan-kawan.. (satu perangai teruk dari dulu.) 

and, sampaila satu masa, RU ada la contact dengan kawan-kawan yang lain..nak tau x??diorang pun ada alami pelbagai masalah..and de yang lagi teruk dari RU..and semua tu memotivasi kan diri RU..orang lain punya masalah ada yang lagi teruk dari aku..so, why aku tak boleh handle? sometimes, sebelum kita nak mengeluh dengan ujian yang Allah bagi kat kita, kita cuba pandang and kaji jugak masalah orang lain.. and cuba kita berfikir.. kenapa kita mengeluh cepat patah semangat, sedangkan orang lain lagi teruk..

so, kita jangan hanya pandang diri kita, tapi cuba pandang sekeliling kita jugak.. dan bandingkan.. so, lepas RU dengar pelbagai masalah kawan-kawan lain, RU jadi sedar.. ada yang lagi berat problem diorang, jadi kita kena try untuk manage kita punya masalah tu.. try solve the problem.. tanya pendapat kawan-kawan, mintak pertolongan mereka and saling share kalau ada masalah.. mana tau ada yang boleh membantu.. tak salah mencuba dan tak rugi pun kalau mencuba.. and ianya makin merapatkan hubungan kita jugak tau.. yang  tak kenal mana, jadi makin kenal dan ukhuwah tu makin erat ibarat keluarga.. such a nice relation right? 
so, sekian saja tazkirah dan bebelan entah apa-apa..huk9..

ok, good news!! alhamdulillah, pada 30/1/2014 keluarlah result kemasukkan degree untuk UiTM...huhu.. alhamdulillah, masih di beri peluang untuk melanjutkan pelajaran d peringkat ijazah.. well, dalam masa tak sampai sebulan, kami kena manage macam-macam..tak menang tangan..banyak benda nak kena selesai.. nanti untuk next entry, RU akan share pasal apa persiapan yang perlu di buat k..mana tau untuk masa depan, ada yang tercari-cari apa persiapan or list yang perlu di buat..huhu...

maybe 28/2 ni RU akan berangkat pergi ke UiTM..oh ye, RU dapat sambung degree di UiTM Puncak Perdana dengan kos IM244..kos apa tu??haha..next entry will be detail..huhu...

okay,,daaa...
wassalam..
~fi hifzillah~

No comments:

Post a Comment