Pages

the time is running ^_^

Wednesday 11 December 2013

Temanku

Assalamualaikum w.b.t..
holla uolls!!

jom kita layan satu puisi dari RU nak?tajuknya teman.. puisi ni RU buat pada 1/09/2008.. puisi ini menceritakan macam mana keadaan dalam persahabatan... ヽ(^。^)ノ


Temanku..
sudah lama kita berteman,
kita sentiasa berkongsi suka duka bersama,
engkaulah temanku dikalaku bersuka-ria dan berduka,
aku senang berteman denganmu.

Temanku..
namun kenapa ku rasa persahabatan kita semakin renggang,
ku rasa seperti ada jurang di antara kita,
keakraban kita tidak seperti dulu lagi,
adakahku pernah menyinggung perasaanmu?

Temanku..
aku begitu menyayangimu,
sebelum ini belum pernah aku mempunyai teman sebaikmu,
aku tidak ingin persahabatan kita putus,
adakah persahabatan ini renggang kerana ku?

Temanku..
ku harap persahabatan kita akan berkekalan untuk selama-lamanya,
jika di beri pilihan antara cinta dan persahabatan,
akan ku pilih persahabatan kita,
kerna aku begitu menyayangi pershabatan kita ini...

{bertarikh : 01/09/2008}


wassalam..
~fi hifzillah~
xoxo

2 comments:

  1. bagusnya eda. susah kalo nak pilih antara cinta and persahabatan nie. tp if hati celik, insyaAllah, kita akan buat pilihan yg terbaik spt mana Allah takdirkan. amin3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya'Allah...amin3..
      tp persahabatan tu pun kita kena pndai nilai jgk..jika ianya membawa kita kepd jalan-NYA..kita mestilah pertahankan. . :D tp jika tak, sebaiknya jauhilah ia..

      Delete