Pages

the time is running ^_^

Sunday 1 December 2013

oh my lemak tepu !! jom buat tiramisu enak!!

Assalamualaikum w.b.t..
salam sejahtera dan salam satu Malaysia..
holla uolls!!


hari ni sudah masuk 1 December 2013..wah!!bulan terakhir untuk tahun 2013 ni dah tiba..maka countdown untuk ke tahun baru 2014 pun dah bermula la!sepanjang tahun 2013, macam-macam peristiwa yang berlaku..ingatkah kamoo dengan azam tahun baru 2013?atau ada yang dah lupa??huhu.. azam hanya tinggal asam je buat pencicah buah-buahan..huhu.. mesti ada yang dah melaksanakan azam 2013 ke? well, RU pun ada azam masa 2013..and ada yang dah tertunai and ada jugak yang tak tertunai..T_Thaha..apakah azam tu? biarlah rahsia..malu nak share..hehe..

tapi tak apa, azam yang tak tertunai tu boleh di bawa lagi ke tahun yang akan datang..jangan di tinggalkan azam yang lepas tu begitu sahaja..jangan sesekali kita berputus asa ok! RU punya azam 2013 yang tak tertunai tu pun, insya'Allah akan di bawa ke tahun 2014 di campur kan sedikit dengan azam baru untuk menjadikan ianya cukup rasa dan lemak nya...hehehe.. tapi kadang-kadang ada jugak yang sesetengahnya tak berazam bila tahun baru ikut kalendar dunia ni..tapi diorang follow ikut kalendar Islam..bila masuk je tahun hijrah yang baru..mesti diorang akan berazam untuk ke penghijrahan yang baru..sebenarnya kita sebagai orang Islam follow yang tu la..tapi masing-masing ada hak masing-masing and ada sebab dan cara tersendiri kan? ada jugak buat dua azam..azam ikut kalendar dunia satu, ikut kalendar Islam satu kan? 

tapi apa-apa pun, satu yang pasti, azam yang di buat ni sudah tentulah yang membawa kita ke arah yang lebih positif right? ada jugak ke arah negatif??mohon tak adanya!motif??? sebab benda tu akan membawa keburukan kepada diri kita sendiri..kita makin lama makin tua (EH!) so fikiran pun makin kena matang kan? fikiran dan diri biarlah seiring dengan umur kita... yes!!

oh ye,udah2 ler dengan pasal azam tu kan, so mai-mai kita berbalik pada topik asal kita.. seperti yang tertera pada tajuk entry ni..huhu..TIRAMISU..jangan fokus pada lemak tepu tu ye..hehe.. RU terliur tengok orang yang jual tiramisu..tapi tak berkesempatan lagi nak try.. so dengan gigihnya pergila selongkar blog-blog yang ada pasal resepi tiramisu ni.. macam-macam cara yang RU jumpa..huhu..akhirnya ada la jumpa satu dua blog yang caranya simple and senang.. boleh dapatkan dari kak Ana...ada dua versi resipi dari kak ana..ada cara simple je..and ada yang guna topping strawberry.. klik sini and sini ... ^_^

RU da buat follow dari blog tulah..senang je..korang pun boleh try..tapi masa RU buat ni ada ubah sikit-sikit..sebab ada barang-barang yang tak cukup..tapi Alhamdulillah, menjadi dan sedap..lemak gituu!!hehe...resepi dan cara versi RU boleh la lau nak...tapi RU akan update nanti.. huhuhu...nanti kalau sesiapa yang suka sangat cheese and suka beli tiramisu ni kat kedai, boleh la belajar buat sendiri..tak payah beli-beli dah..mahal..buat sendiri puas..ikut selera tekak sendiri..and kalau yang dah kahwin tu, suami bertambah sayang!!air tangan isteri tercinta..hihi (gatai nak kahwin plak tetibe ==') 


ha! nilah tiramisu yang RU buat..macam-macam perisa ada..huhu.. kebetulan ada bahan kan.. 
wassalam..
~fi hifzillah~
xoxo


2 comments:

  1. tiramisu nie one of my fav actually. sbnrnye minat jugak dalam baking ape sume nie, tp mcm x ckp peralatan kat umah. huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. samala kite..kalau cukup peralatan, dh mcm2 try ni.. cuba buat tiramisu ni pun sbb xmemerlukan oven.. hehe..just sejukkan dlam peti je..blhla zuby try..

      Delete